sernik z sera mascarpone i sera pół tłustego

W gospodarce opartej na wiedzy możemy mieć ciastko, zjeść ciastko i upiec jeszcze trzecie. W.Pawlak
W ramach kolejnej zachciewajki moi drodzy ciąża robi swoje, zachciało mi się serniczka który od dawna za mną chodził i oto powstała nowa kombinacja moja z dwóch serów zmieszanych i mniejszej ilości jaj. Zapraszam do wypróbowania mojego przepisu a  inspiracją była Skutecznie.tv troszkę jej przepis urozmaiciłam i wyszło oto moje dzieło smakowe,  życzę smacznego!!!
Sernik z serka mascarpone i twarogu półtłustego

Składniki 
-500 g sera pół tłustego
-250 g serka mascarpone
- 2 cukry waniliowe ( razem 14 g)
-1,5 szkl cukru
-2 budynie śmietankowe ( razem 40 g)
-0,5 szkl. oleju
- 1 szkl mleka
-5 jaj ( w tym  białka i żółtka osobno)
- biszkopty ( podłużne lub okrągłe)
Przygotowanie
Formę do tortownicy natłuszczamy lekko masłem i podsypujemy mąką, układamy na dno biszkopty albo okrągłe albo podłużne tak aby zakryły cały spód można je pokruszyć. Następnie
żółtka  z cukrami ucieramy mikserem na jednolitą kładką masę dodajemy,  stopniowo twaróg i dalej miksujemy , następnie dodajemy budynie, mleko i olej i nadal ucieramy, na koniec dodajemy stopniowo ser mascarpone i mieszamy, a na koniec pianę z ubitych białek na sztywno gdzie mieszamy już na najniższych obrotach. Potem przelewamy masę do tortownicy i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 80- 90 minut. Po upieczeniu cisto można udekorować do woli według uznania. Smacznego!


Komentarze

Popularne posty