gofry

 W walce między sercem a mózgiem zwycięża w końcu żołądek-S.J.Lec

Witajcie kochani po dość długiej mojej nieobecności spowodowanej chorobą. Pojawiam się w lepszym nastroju i już zdrowa z kolejnymi pysznościami. W zanadrzu mam wiele prostych i ciakwych przepisów na desery i dania obiadowe.
 Zacznę tym razem od deseru z lat dzieciństwa. Deseru którego zapach już czuło się w powietrzu kiedy tylko zbliżały się wakacje.
Niedawno zakupione formy do gofrów wykorzystałam do zrobienia smacznych gofrów.
Ten zapach pieczenia się  to moje wspomnienie smaku i zapachu z dzieciństwa.. 
Gofry z cukrem pudrem i z konfiturą z truskawek.




Składniki na ciasto:
-175 g masła lub margaryny
-100 g cukru
-1opakowanie cukru waniliowego
-3 jajka
-250 g mąki pszennej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 350 ml mleka
Przygotowanie:
Utrzeć masło na puszystą masę. Dodać cukier, cukier waniliowy i jajka, a następnie zamieszać. Wciąż mieszając, wsypywać mąkę i proszek do pieczenia. Potem stopniowo mleko i nadal mieszając mikserem przez ok 2-3 minut na najwyższych obrotach.
Napełnić foremki ciastem i piec w środkowej półce piekarnika nagrzanego do temp 220 stopni (grzanie z góry i z dołu) lub 200 stopni( termobieg). Następnie wyjąc gofry z foremek i ewentualnie zapiec z drugiej strony jeszcze od 3-5 min na blasze piekarnika, aż gofry osiągną żądany stopień zbrązowienia. Potem wyjąć i podawać do woli z konfiturą lub z bitą śmietana! Życzę smacznego!!!!

Komentarze

fiolka pisze…
oj pożarłabym takiego goferka ;)
p.s. mam nadzieję,że zdrówko dopisuje!

Popularne posty