Makaron penne z pieczoną dynią i kaparami


"Medycyna zmienia się, gdy zmienia się kuchnia"- Monteskiusz
A więc kochani jeszcze jesiennie i dyniowo. Dziś na naszym stole zagościła zapiekanka z dyni z bekonem i kaparami jednym słowem pychota. Pomysł podsunęła mi Karolina gdzie jej przepis na tą zapiekankę dostrzegłam u niej na blogu. http://zmyslywkuchni.blogspot.co.uk/2010/11/pawe-i-gawe.html Postanowiłam i ja ją spróbować sama zrobić i troszkę do przepisu dodałam więcej składników jak cebulkę podsmażoną , więcej bekonu, i ziół prowansalskich. I nawet smakowo wyszło pysznie. Zapraszam więc do przepisu.
Składniki:
-200g makaronu penne
-mała dynia piżmowa, lub hokaido obrana i pokrojona na ok. 2 cm kostkę
-2 łyżki oliwy
-2 łyżki solonych kaparów
-1 łyżka masła
-1 ząbek czosnku, obrany i drobno posiekany
-garść świeżej pietruszki, posiekanej
-nieco startego Grana Padano
-3 plastry bekonu pokrojone w paski (lub chudego surowego boczku, może być pokrojony w kostkę)
-sól
-świeżo zmielony czarny pieprz

Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzałam do 200 stopni C. Nastawiłam spory garnek z wodą na makaron.
Kapary bardzo dokładnie wypłukałam na sicie, aby pozbyć się soli.
W patelni, rozgrzałam oliwę i przesmażyłam na niej dynię w ziołach . Po kilku minutach włożyłam ją na brytfance do piekarnika. Piekłam przez ok. 10 minut, na ostatnie 2 minuty dodałam masło, czosnek i kapary i bekon
Makaron ugotowałam al dente w lekko posolonej wodzie, a na suchej patelni usmażyłam na rumiano bekon.
Na koniec zapiekankę posypałam natką pietruszki i serem startym na dużych oczach i lekko zapiekłam z wierzchu.  Życzę wszystkim smacznego!!!
 przed

po

Komentarze

Popularne posty